Ramasa singura in odaia ei, dupa ce se asigura ca toata lumea doarme si nimeni nu mai bantuie prin castel, Oasis scoase din ascunzatoare pumnalul si-l privi inca o data, cu multa atentie. La lumina lumanarilor ce aruncau umbre tremuratoare pe ziduri, incerca sa ghiceasca mesajul ascuns pe care acest obiect ciudat incearca sa i-l transmita.
Il studiase de nenumarate ori si niciodata nu ajunsese la vreo concluzie in ce priveste simbolistica lui...
Isi aduse aminte de ziua cand, intr-un mod straniu, l-a gasit in casuta ei din Rosiorii de Vede.
Cu ceva vreme in urma, sa fi fost pe la sfarsitul lui Florar, in timp ce se intorcea acasa dupa vecernie sporovaind cu Padre Mabum, zarise o umbra dand grabita coltul casutei. Umbra se miscase cu atata agilitate, incat Oasis crezuse ca aiureaza si nici macar nu-i pomeni mentorului ei despre asta. Razboiul isi pusese aspra pecete asupra ei si cu greu isi mai dezvaluia simtamintele.
Cand intrase in odaie, zarise pe masa o bocceluta din in si un presentiment ciudat o incercase in acele clipe. Teama ii patrunsese in suflet si nu indraznise sa desfaca panza ca sa vada ce se gaseste in ascunzisul ei. Asteptase o vreme, prevazatoare, sa vada ce se intampla. Abia cand Gruia deschise portita si-l auzise fluierand un cantecel in timp ce trebaluia prin ograda, se mai linistise putin. Stiindu-l prin preajma, prinsese curaj si se apropiase de masa, desfacand panza. Nu mica i-a fost mirarea zarind manerul pumnalului stralucind. Teaca era din lemn, acoperita cu piele neagra, cu guler si varf de otel.
Alunga amintirile cu mana si se concentra asupra pumnalului. Il ridica si il apropie de lumanarea de pe masa, sa-l studieze inca o data, resimtind raceala armei pana in strafundul sufletului. Manerul din aur masiv, cu rubine incrustrate pe lungime, exprima ostentativ, parca, bogatia si maretia posesorului, dand greutate armei. Lama din otel Damasc, forjata de mana, avea cam o palma lungime si doua taisuri atat de bine ascutite incat parea ca poate despica firul de par in patru . Era un pumnal perfect echilibrat, destul de puternic pentru a fi folosit drept arma. Totusi, materialele si maiestria cu care fusese lucrat, frumusetea si eleganta lui, precum si felul ciudat in care intrase in posesia ei, o faceau sa creada ca fusese facut, mai degraba, pentru un scop ceremonial.
Insemnele care impodobeau manerul aveau, fiecare in parte, semnificatii duale si preoteasa se simtea neputincioasa in fata lor.
N-a mai avut clipa de liniste din seara in care l-a gasit.
Auzise ca undeva, in indepartata Iralnda, traia un vrajitor care putea deslusi fara tagada toate aceste insemne si intr-acolo pornise hotarata sa-i afle taina, cand, in peregrinarea sa, ajunsese la poarta castelului Basarab. Acum, dupa neghiobia pe care o facuse, uitand pumnalul sub oblancul seii, si dupa intimplarea din capela, se intreba cat de sigur ar fi sa-si continue calatoria....
Pe capul manerului, pe-o parte si pe alta, era gravata cate o pentagrama.
La inceputuri pentagrama a fost simbolul intelepciunii si al adevarului, fiind folosita pentru a oferi protectie. Bucoavnele din criptele bisericii din Rosiori consemnau ca pentagrama fusese descoperita in vechea Mesopotamie, prin anul 3500 inainte de Hristos, fiind intrebuintata ca ornament pentru oale. Mai tarziu, a fost folosita ca semn de roialitate, tot in Mesopotamia dupa care a reprezentat Puterea Imperiala, care a ajuns in cele patru colturi ale lumii.
In Grecia antica, a fost supranumita ‘pentalpha’ pentru ca se puteau forma cinci A-uri din ea. Grecii o considerasera o forma a perfectiunii si o ridicasera la rang de arta , impodobindu-si templele cu pentagrame aurite.
In anul 312 cand imparatul Constantin a cucerit Imperiul Roman cu ajutorul Bisericii a folosit Pentagrama ca sigiliu si amuleta. Mai apoi Constantin a fost detronat de aceeasi Biserica care l-a ajutat si care a folosit documente false impotriva lui.
In legenda “Sir Gawain si cavalerul verde” pentagrama a fost incriptata in sigiliul lui Sir Gawains. Facuta din aur si pusa pe scutul acestuia pentagrama simboliza cele cinci virtuti cavaleresti: generozitatea, curiozitatea, castitatea, nobletea si mila.
In evul mediu a simbolizat “bataia infinita”, un simbol al adevarului si protectiei impotriva demonilor. A fost folosita ca o amuleta pentru protectie personala dar si ca paznic la usa si ferestre. Pentagrama normala reprezenta vara, iar pentagrama inversata reprezenta iarna.
Cavalerii Templieri, un ordin militar de calugari ce s-a format in timpul cruciadelor si care a adunat averi mari din comorile furate din lumea sfanta isi aveau centrul in Franta, undeva intre Rennes si Chatres. Capela lor era construita in centrul unui lant de munti care se intindea pret de cateva leghe si forma un pentaclu natural aproape perfect.
Mai apoi, pe la 1303, Biserica Crestina si Louis al IX-lea al Frantei au invins acest ordin. A inceput era Inchizitiei, a torturii si a declaratiilor false, a purificarii si a arderilor pe rug. Aceasta inselaciune s-a intins incetul cu incetul in toata Europa.
In timpul intunecatei perioade de Inchizitie au fost folosite o multime de minciuni si acuzatii in scopul eliminarii blasfemiei. Biserica Crestina s-a pierdut in propriul rau, de care voia sa scape. Pentagrama a fost inteleasa gresit si din acel moment a fost perceputa ca un simbol al Diavolului sau a capului de tap, in forma lui Bafomet. CavaleriiTemplieri au fost acuzati ca au venerat Bafometul si au fost vanati de catre Inchizitie.
In acele vremuri oamenii erau omorati prin otravire. In timpul cruciadelor au fost aduse din Asia ierburi, prafuri si otravuri care au cazut in mainile filozofilor si vrajitorilor.
Boieri de vaza au fost omorati prin otravire si au schimbat idealul calugarilor Dominicani, care doreau distrugerea vrajitorilor pagani. In timpul persecutarii vrajitorilor, zei cu coarne, precum Pan, au fost toti vazuti ca Diavolul Crestin, iar pentagrama, simbolul protectiei, era acum privita ca ceva rau si supranumita “piciorul vrajitoarei“. Vechea religie impreuna cu simbolurile sale a trebuit tainuita, pentru a nu deveni o victima a persecutiilor Crestine. In batalia dintre simbolurile pagane si cele crestine, primele au fost invinse; tridentul lui Poseidon a devenit furca diavolului, palaria tuguiata a vraciului a fost transformata intr-un simbol al vrajitoarelor, iar pentagrama zeitei Venus a fost considerata simbolul diavolului.
Pentagrama simboliza relatia dintre cap si cele patru membre si de acolo esenta pura totala (sau a sufletului) in relatie cu cele patru elemente ale pamantului – foc, apa, aer si pamant – sufletul celor cinci( quintessence).Cele cinci colturi ale pentagramei corespund capului si celor patru membre ale corpului.
Indreptata in sus, inseamna ca acel om este concentrat asupra mintii (pe partea spirituala).
Deschisa (adica nu este incercuita) inseamna ca cineva este deschis oricui, spus foarte simplu. Dar si lipsit de protectie si deschis in acelasi timp conflictelor si altor activitati negative. Pentagrama de pe manerul pumnalului, desi parea deschisa, era prinsa intr-un rubin rotund si inconjurata cu doua cununi de lauri, aurite.
Cercul inseamna protectie si eternitate. De trei ori protectie. Eternitate…
Un zgomot infernal o smulse din gandurile ei si o facu sa tresara. Baga repede pumnalul in teaca si-l ascunse inapoi sub saltea. Nu voia sa mai riste inca o data. Apoi iesi din camera sa vada ce s-a intimplat.